Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

Playground 2.0 CDMX

Ad Minoliti

Galería Agustina Ferreyra Ciudad de México, México 02/05/2018 – 03/31/2018

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

The work of Ad Minoliti (Buenos Aires, 1980) is concerned with the relation between eroticism, queer theory, history, and geometry; as well as the anthropological importance and social implications of design. For the artist, geometry is the best tool to represent and investigate a trans-human utopia and heterotopia in which gender theories can be applied to the pictorial language, giving way to new possibilities in which we can experiment and redesign the visual world. Through a wide variety of mediums and expressions, such as painting, installation, sculpture, video, and fashion, Minoliti aims to debunk fixed ideas about gender through aesthetic confrontation, while commenting on gender conditions, roles, and relations.

In this new series of paintings, developed for the show in collaboration with her mother Cecilia, Minoliti explores the celebrated and often idealized relationship between an artist father and his children, reverting the patriarchal discourse in which motherhood tends to be erased from any creative process, while addressing abstraction and geometry through a maternal, intimate and feminist lens.

#trans_human_utopia #queer_formalism #queer_geometry #sex #geometry #queer_feminism #queer #sexy_metaphysic #abstraction #post_internet #herstory #art_history #post_porn #design #pink_cube #installation #landscape #art_communities #fashion #feminism #sexuality #gender #eroticism #identity #sci-fi #childhood #vegan #cyborg #post-porn #heterotopia

http://www.agustinaferreyra.com

 

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

Ad Minoliti. Installation view of Playground 2.0 CDMX, at Galería Agustina Ferreyra, Mexico City, 2018. Courtesy of Galería Agustina Ferreyra

El trabajo de Ad Minoliti (Buenos Aires, 1980) aborda la relación entre el erotismo, la teoría queer, la historia y la geometría. Para la artista, ésta última es la mejor herramienta para representar e investigar heterotopías y utopías trans-humanas en donde el género es aplicado al lenguaje pictórico, dando así paso a nuevas posibilidades a partir de las que podemos experimentar y re-diseñar el mundo visual.

Haciendo uso de diversos medios y manifestaciones, tales como la pintura, la instalación, la escultura y el video entre otros, Minoliti intenta disolver las fronteras técnicas y conceptuales, particularmente dentro de los contextos heteronormativos de las culturas occidentales, en donde el mundo se divide prácticamente en dos categorías.

En esta nueva serie de pinturas, desarrolladas para la exhibición en colaboración con su madre Cecilia, Minoliti explora la celebrada y usualmente idealizada relación entre un padre artista y sus hijos, revirtiendo el discurso patriarcal en donde lo maternal y la presencia de la madre en general, tiende a ser eliminado de cualquier proceso creativo; abordando la abstracción y la geometría desde un una óptica y una experiencia íntima y personal, colaborativa y feminista.

El performance, a cargo del también artista argentino Tobías Dirty (Villa Gesell, 1990) y titulado Mantente Informada, consiste en la interacción entre una Drag Queen y una publicación feminista ficticia, diseñada únicamente para la exhibición, que toma como punto de partida la obra geométrica no-binaria de Minoliti, para diagramar distintos titulares extraídos de diarios argentinos y mexicanos con noticias sobre géneros y sexualidades. Viktoria Sucia, el alter ego drag de Dirty, se inspira en la cyber-militancia y la inserción del discurso feminista queer a la agenda mediática mainstream.

http://www.agustinaferreyra.com

Tags: , , , , ,

New Grammar, Double Fault and the Possible Ones

Josephine Meckseper

Superstition

FORMASOBREFONDO