Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

Marginalia #52

Por Rodri & Lenny September 1, 2019 – September 30, 2019

Every month Marginalia invites an artist, curator or project to provide a series of images that will serve as the background of Terremoto, in relation to their practice and current interests. At the end of each month, the whole series of images is unveiled.

 

People think that Lenny does everything I say, that he admires me and loves me unconditionally. The reality is a bit more cynical: we live together, we are constantly negotiating with the limits, we try to stay out of each other’s way. In our collaborations, Lenny usually goes through a first moment of bewilderment, looking for direction in me, to then continue doing what he wants, how he wants it, when he wants its. In Lenny se come los clásicos (Lenny eats the classics) (performance / painting, 2015), I put three Canson leaves with balanced food dyed in colors, arranged in the form of cave paintings of dogs on the floor. The idea was that Lenny ate the food to expose the stained colored leaves. Lenny only ate two of the drawings, the third did not interest him. In Roll Over Beethoven (video, 2018), a film co-directed between the two (I directed the first part and Lenny the second), he refuses to fulfill his role as director, without even faking interest in making basic aesthetic decisions.

Other times I can anticipate his wishes, as in The Human Whisperer (performance, 2016), where five humans walk tied from Lenny’s neck all the way to his back. Or Masterpiece (performance, 2019), where we recreate The Creation of Adam of Da Vinci: I was God and Lenny, like Adam, licked my index finger. Also, when I put drops of oil in my hand for Lenny to lick, I traced his licks with acrylic paint in Human’s Right Hand (photo, 2015). But one could say that this is nothing more than intuition, chemistry, feeling, made possible not only because we live together, but because we have worked together five years ago

We are partners.

— Rodrigo Moraes

Marginalia consiste en la invitación mensual a unx artista, curadorx o proyecto a escoger una serie de imágenes para el fondo de la página de Terremoto en relación con su práctica e intereses del momento. A final de cada mes se revela el conjunto de las imágenes publicadas y un texto que las contextualiza.

 

La gente piensa que Lenny hace todo lo que yo le digo, que me admira y me ama incondicionalmente. La realidad es un poco más cínica: vivimos juntos, negociamos constantemente los límites, intentamos mantenernos fuera del camino uno del otro. En nuestras colaboraciones, Lenny suele pasar por un primer momento de desconcierto, buscando un norte en mí, para luego seguir haciendo lo que quiere, como quiere, cuando quiere. En Lenny se come los clásicos (performance / pintura, 2015), puse tres hojas Canson con comida balanceada teñida de colores y dispuesta en formas de pinturas rupestres de perros sobre el piso. La idea era que Lenny comiera la comida para exponer las hojas manchadas de colores. Lenny sólo comió dos de los dibujos, el tercero no le interesó. En Roll Over Beethoven (video, 2018), un filme co-dirigido entre los dos (yo dirigí la primera parte y Lenny la segunda), se rehúsa a cumplir con su rol de director, sin siquiera fingir interés en tomar decisiones estéticas básicas.

Otras veces puedo adelantarme a sus deseos, como en The Human Whisperer (performance, 2016), donde cinco humanos caminan atados del cuello al lomo de Lenny. O Masterpiece (performance, 2019), donde recreamos La creación de Adán de Da Vinci: yo era Dios y Lenny, como Adán, lamía mi dedo índice. También, cuando me puse gotas de aceite en la mano para que Lenny la lamiera, calqué sus lamidas con acrílico en Human’s Right Hand (fotografía, 2015). Pero se podría decir que esto no es más que intuición, química, feeling, que tenemos no sólo porque vivimos juntos, sino porque trabajamos juntos hace cinco años.

Somos socios.

— Rodrigo Moraes

Tags: , , , ,

Constructing Her Universe

The Weather in Zürich

Aria

Polifonías