COMO APRENDÍ A ROBAR (UN CAPÍTULO SOBRE MIS LECCIONES DE DIBUJO) Daniel Monroy Cuevas

COMO APRENDÍ A ROBAR (UN CAPÍTULO SOBRE MIS LECCIONES DE DIBUJO) Daniel Monroy Cuevas

Image courtesy of Arredondo\Arozarena

HOW I LEARNED TO STEAL
(A CHAPTER ON MY DRAWING LESSONS)

Daniel Monroy Cuevas 

Arredondo\Arozarena
Ezequiel Montes #36
Col. Tabacalera CP. 06030, Ciudad de México

February 4 – April 4, 2019

More information:
Arredondo\Arozarena
FacebookTwitterInstagram

The exhibition brings together the appropriations and recreations of a set of drawings that Sergei Eisenstein gave to his friend the painter Gabriel Fernández Ledesma, before the Russian director left Mexico, after the failure of the film project he had come to produce. These drawings, perhaps the only tangible material of Eisenstein’s passage through Mexico, disappeared from the lobby of the Cineteca Nacional in 1982, where they were on permanent display. The reproductions of the drawings are not faithful. They are negative images, false facsimiles, recreations of an apocryphal memory. They are impressions of images at the moment of their destruction. And at the same time, are constructions that seek to give light to those notes that Eisenstein drew spontaneously and carelessly, and that nevertheless contain the richness of an unconscious and perverse dimension, an anti-cinematic dimension.

Imagen cortesía de Arredondo\Arozarena

Arredondo\Arozarena
Ezequiel Montes #36
Col. Tabacalera CP. 06030, Ciudad de México

Febrero 4 – Abril 4, 2019

Más información:
Arredondo\Arozarena
FacebookTwitterInstagram

La exhibición reúne las apropiaciones y recreaciones de un conjunto de dibujos que Sergei Eisenstein le obsequió a su amigo el pintor Gabriel Fernández Ledesma, antes de que el director ruso se marchara de México, tras el fracaso del proyecto cinematográfico que había venido a producir. Estos dibujos, tal vez el único material tangible del paso de Eisenstein por México, desaparecieron del lobby de la Cineteca Nacional en 1982, donde se encontraban en exhibición permanente. Las reproducciones de los dibujos no son fieles. Son imágenes negativas, falsos facsímiles, recreaciones de una memoria apócrifa. Son impresiones de imágenes en el momento de su destrucción. Y al mismo tiempo son construcciones que buscan dar luz a esos apuntes que Eisenstein trazó de manera espontánea y desenfadada, y que sin embargo contienen la riqueza de una dimensión inconsciente y perversa, una dimensión anti-cinematográfica.


Déjanos un comentario

Tu correo no será publicado.