Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

Square Shape Faint Aroma

Kevin Gallagher

Lodos Galería México City, México 02/06/2015 – 03/21/2015

Carrier2detail4_reflection

Installation4

Visor2

Hey Fran,

I’ve finally gotten around to writing some notes about the exhibition. 5 am Barcelona time.

So I think the first thing to discuss would be the recurring use of Alibaba.com material throughout the installation. One definite thread within the exhibition is a spatialization or visual poetic display of a certain sublime horror of commerce/con- sumerism available in 21st century virtual marketplaces. I locate this horror in the potential transmission and also transmutability of just about anything, all available to you when navigating such a site. For instance, one can easily drift from viewing traders of stuffed animal shrimp toys produced in Morocco to live mantis shrimp sourced in Thailand to a shrimp infused body wash produced in Canada to an animatronic sea-themed merry go round made in China – all available at your door and in bulk for the right price. The exact content, methods, or point of extraction becomes ambiguous, the names and photos of people and factories, potential audience, are obscure, they are very open to interpretation. The language on the site is descriptive and all products must undergo a matrix of categorization: live, dead, frozen, mechanical.

And suddenly my viewing position – as a subject navigating the e-commerce website – becomes not the relationship to a single product but the layering and after images of the search. These products attach themselves to one another like a chain: a particular attribute of one item becomes grafted onto the next. It’s like this naviga- tion through the site is actually a metabolization of the site: a condensation of a pro- cess into a single nutrient rich lump.

All for now, Kevin

 

Link: http://lodosgallery.info/

Carrier2detail4_reflection

Installation4

Visor2

Hey Fran,

Finalmente he logrado escribir algunas notas sobre la exposición. 5 a.m. tiempo de Barcelona.

Así que creo que lo primero que debemos discutir sería el uso recurrente de material de Alibaba.com * en toda la instalación. Un tema definitivo dentro de la exposición es la espacialización o demostración poética visual de un cierto horror sublime de comercio/consumismo disponible en el mercado virtual del siglo XX1. Ubico este horror en la transmisión y también transmutabilidad potencial de casi cualquier cosa, todo esta disponible para ti cuando se navega un sitio así. Por ejemplo, uno puede moverse fácilmente de estar viendo a comerciantes de juguetes de peluche de camarones producidos en Marruecos a estomatópodos vivos de origen tailandés a un gel de baño infundido con camarón producido en Canadá a un carrusel con an- imatronics marítimas hecho en China – todos disponibles a tu puerta y a mayoreo por el mejor precio. El contenido exacto, métodos, o punto de extracción se vuelven ambiguos, los nombres y las fotos de las personas y las fábricas, la audiencia poten- cial, son inciertas, y muy abiertos a interpretarse. El lenguaje en el sitio es descrip- tivo y todos los productos deben someterse a una matriz de categorización: vivo, muerto, congelado, mecánico.

Y de repente mi posición de espectador – como sujeto navegando por el sitio web de comercio electrónico – no se convierte en la relación a un solo producto, sino la estratificación y el después de las imágenes de la búsqueda. Estos productos se unen entre sí como una cadena: un atributo particular de un elemento se injerta en el siguiente. Es como si navegar por el sitio es en realidad una metabolización del mis- mo sitio: una condensación de un proceso en un solo chipote rico en nutrientes.

Es todo por ahora, Kev

 

Link: http://lodosgallery.info/

Tags: , , , ,

Men Are Women

Painting is not an autistic activity

Registro 04. espacio tiempo

green sky, yellow ground