Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

MARGINALIA #24

By Lourdes Martínez 05/01/2017 – 05/31/2017

Mortuary rituals to fascism

Our capitalist scenery complements and offers cheese meanings networks from which to glimpse meat answers that doesn’t precisely perfume truths, they line up things to my speculative impulses.

Kleenex propaganda pastiches authorize me to see faith contours on the intestines-colonizers ham fruits.

I grab a piece of paper to do my grocery list. Calories, fatty acids, carbs and transgenics altar in line with my anorexia of spirit. It placed a mute “H” in each word to face its reality and mine. I use it up until it acquires a mystical tone:

Havocado
Ham
Meath
Mhilk
Salth
Shugar
Rhice
Bheans
Phasta
Mayhonnaise
Cheese
Thortilla
Bimbo bhakeries
Letthuce
Marihuana
Cohcaine
Ahir-time
Pain mhedicine

In each product, I hunt my similarities. I enroll my spirit to the dogma of the money smell. It liberates me. I go from the disciplinary objectivity to the libertine moral of abstract ideas and I take over a hygienist-neoliberal-scenery: cheese totems, ham, fascism and vanity.

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Rituales mortuorios al fascismo

Nuestro escenario capitalista complementa y ofrece redes de significados quesos desde donde vislumbrar respuestas carne que no precisamente verdades perfume, alinean las cosas a mis pulsiones especulativas.

Pastiches de propaganda kleenex me autorizan ver contornos de fe en los frutos jamones colonizadores de intestinos.

Tomo un pedazo de papel para hacer mi lista del mandado. Altar de calorías, ácidos grasos, carbohidratos y transgénicos en sintonía con mi anorexia de espíritu. Colocó “H” muda en cada palabra para hacer frente a su realidad y la mía. La agoto hasta que adquiera un tono místico:

Haguacate
Jamhon
Carhne
Leche
Shal
Azhucar
Harroz
Frijholes
Phasta
Mayhonesa
Qhueso
Thortilla
Phan bimbo
Lechuga
Marihuana
Pherico
Tiempo haire
Mhedicina para el dolor.

En cada producto cazo mis semejanzas. Afilio mi espíritu al dogma del olor en los billetes. Me libera. Salto de la objetividad disciplinaria a la moral libertina de las ideas abstractas y me apodero de un paisaje neoliberal de corte higienista: tótems de queso, jamón, pollo, fascismo y vanidad.

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