Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

MARGINALIA #26

By Bruno Mendonça 07/01/2017 – 07/31/2017

Every month Marginalia invites an artist, curator or project to provide a series of images that will serve as the background of Terremoto, in relation to their practice and current interests. At the end of each month, the identity of our guest is revealed and the whole series of images is unveiled.

 

For the 26th edition of Marginalia Project, the artist Bruno Mendonça stretches out his research about the concept of extended text and presents 31 images from his personal archive. The artist constantly uses this archive during his spoken word performances, publications and online projects—with interventions in the internet. By using the idea of hypertext, Mendonça creates a unique narrative with this image collection. Generally speaking, we can say that his artwork involves social, political and economic issues establishing a direct connection with culture and media. By doing it, the artist pushes some concepts about language and communication. He places himself as an agent and an etc-artist, working as an art critic, and educator too.

Marginalia consiste en la invitación mensual a un artista, curador o proyecto a escoger una serie de imágenes para el fondo de la página de Terremoto en relación con su práctica e intereses del momento. A final de cada mes se revela la identidad del invitadx y se pueden descubrir las imágenes en conjunto.

Para la 26° edición del proyecto Marginalia, el artista Bruno Mendonça amplía su investigación sobre el concepto texto extendido y presenta 31 imágenes de su archivo personal. El artista usa constantemente este archivo durante sus performances a palabra hablada, publicaciones y proyectos en línea -con intervenciones en el internet. Al usar la idea de hipertexto, Mendonça crea una narrativa única con esta colección de imágenes. Hablando en general, se puede decir que su trabajo involucra temas sociales, políticos y económicos estableciendo una conexión directa con la cultura y los medios. Al hacer esto, el artista plantea algunos conceptos sobre lenguaje y comunicación. Se coloca a sí mismo como un agente y un etc-artista, trabajando como crítico de arte, y educador también.

Tags: , ,

Casa de Córdoba

Impresiones del tiempo

Pale Fire

False Flags