Contemporary Art in the Americas Arte Contemporáneo en las Américas

El bien común

Marcela Sinclair

Mite Buenos Aires, Argentina 05/21/2016 – 07/01/2016

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Witch doctor: Osías Yanov

In Common benefit Marcela Sinclair tries to more consciously practice the mode of production which defines contemporary art as collaborative and individual creation as an illusion of the art market.

According to Sinclair, every art piece involves a degree of plagiarism. The hypothesis is that constant popping-up references would torment the artist in his creative process, showing already colonized territories. Those irruptions could be sorted by tiptoe walking, in the hope nobody notices them. Or, if not brave enough to asume the risk of being caught, you could choose the option of surrendering to the referents and quote them explicitly.

The objects exposed in Common benefit equalize recent features and ways from the Buenos Aires art scene, very close to the artist, both in time and space.

I wasn’t very respectful with my sources of inspiration, so they are not clearly recognizable. The results so far lead me to think of a little wild plant, a non important but very resistant local species, with A’s nose, B’s voice and C’s gestures.

Appropriation and memory, certain art pieces that cling to the memory and how the artists come back to them. Sinclair’s work, once again, is about displacement.

From the notes by Osías Yanov and Marcela Sinclair

http://www.mitegaleria.com.ar/

Courtesy of Mite, Buenos Aires

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Médico brujo: Osías Yanov

Según Sinclair toda obra comporta un grado de copia o plagio. Las referencias atormentarían al artista que en el proceso de creación ve emerger en su materia territorios ya colonizados. Esta irrupción dentro de la propiedad privada puede sortearse mediante una caminata de puntillas esperando que nadie se de cuenta. O, si no se tiene la valentía de asumir el riesgo a quedar expuesto, se puede escoger la opción de doblegarse al referente y citar de manera explícita la apropiación.

Los trabajos expuestos en El bien común ecualizan rasgos y maneras recientes de la escena de Buenos Aires, próximos a la artista en el tiempo y en el espacio.

Tampoco fui lo suficientemente rigurosa en el modo de abrevar en mis fuentes, como para que sean claramente reconocibles. Los resultados hasta ahora me hacen pensar en un vástago nuevo pero intrascendente, yuyo local, una especie autóctona muy resistente con la nariz de A, la voz de B y un aire a C en el gesto.

Apropiación y memoria, el registro que a uno le queda de algunas obras y como vuelve sobre ellas. Sinclair, una vez más, trabaja sobre el desplazamiento.

De las notas de Osías Yanov y Marcela Sinclair

http://www.mitegaleria.com.ar/

Cortesía de Mite, Buenos Aires

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